רישיון תיווך הוא אישור רשמי הניתן על ידי משרד המשפטים בישראל למי שעמד בדרישות החוק ובבחינות הנדרשות לעיסוק בתיווך במקרקעין. רישיון זה מהווה תנאי הכרחי וחוקי לכל מי שמבקש לעסוק בתיווך נכסים בישראל, בהתאם לחוק המתווכים במקרקעין, התשנ"ו-1996. הרישיון מעיד כי המתווך כשיר מקצועית לספק שירותי תיווך, מכיר את החוקים והתקנות הרלוונטיים, ומחויב לפעול על פי כללי האתיקה המקצועית בענף.
תהליך קבלת רישיון תיווך
לצורך קבלת רישיון תיווך במקרקעין, על המועמד לעמוד במספר תנאים מצטברים: להיות אזרח או תושב ישראל, בגיר, ללא עבר פלילי שיש עמו קלון, לעבור קורס הכשרה מקצועי בתיווך מקרקעין, ולעבור בהצלחה את בחינת ההסמכה הממשלתית. לאחר עמידה בכל התנאים, מנפיק רשם המתווכים במשרד המשפטים את הרישיון, אשר יש לחדשו מדי שנה.
תחום | פירוט עיקרי | מידע נוסף |
---|---|---|
תוקף הרישיון | שנה אחת מיום ההנפקה | יש לחדש את הרישיון מדי שנה באמצעות תשלום אגרה שנתית |
חובות חוקיות | הצגת הרישיון במשרד ובפרסומים | חובה להציג את מספר הרישיון בכל פרסום ובמסמכים רשמיים |
סנקציות | עיסוק בתיווך ללא רישיון | מהווה עבירה פלילית שעונשה קנס ואף מאסר במקרים חמורים |
שאלות ותשובות נפוצות
האם ניתן לעסוק בתיווך מקרקעין ללא רישיון?
לא. על פי חוק המתווכים במקרקעין, עיסוק בתיווך ללא רישיון בתוקף מהווה עבירה פלילית הגוררת סנקציות משפטיות.
כיצד ניתן לבדוק אם למתווך יש רישיון בתוקף?
ניתן לבדוק את תוקף רישיון התיווך באתר משרד המשפטים, במאגר המתווכים המורשים, באמצעות הזנת שם המתווך או מספר הרישיון.
האם רישיון התיווך תקף לכל סוגי הנכסים?
כן, רישיון תיווך במקרקעין בישראל מאפשר למתווך לעסוק בתיווך בכל סוגי הנכסים – דירות, בתים, מסחרי, תעשייתי וקרקעות.